چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، اطاعت از ولایت را از جمله مهم ترین درس های زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: این بانوی نمونه اسلام شهیده راه ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در نکا برگزار شد، از این بانوی نمونه اسلام به شخصیتی برجسته در جهان برشمرد و گفت: سراسر زندگی این بانوی برجسته جهان، الگویی ارزنده برای همه زنان جهان است.

وی این بانوی نمونه اسلام را اسوه و الگوی کاملی برای همه زنان جهان معرفی کرد و گفت: بانوان در جامعه اسلامی باید سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) را در همه شئون زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام لائینی خاطرنشان کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا (س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

وی با بیان این که در میان زنان و بانوان اسلامی، حضرت فاطمه زهرا(ع) محبوب‌ترین چهره دینی، و اخلاقی در میان مسلمانان و دیگر مردم جهان به شمار می‌رود، گفت: شخصیت این بانوی ارزشمند اسلام اسوه و الگویی تام و تمام برای همه زنان عاشق عفت و فضیلت است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به بالاترین فضیلت مورد نظر برای یک انسان رسید، تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام(ص) به جایگاهی عظیمی دست یافت که نمی‌توان آن را برای انسان دیگری متصور شد.

وی، خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) را نمونه ای بارز در دفاع آن حضرت از شأن و جایگاه ولایت دانست و افزود: این خطبه تاریخی برای استماع همه جویندگان حقیقت در همه تاریخ ماندگار خواهد بود، چون حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه احیای حق ولایت را پیگیری می‌کردند و با این خطبه به دفاع از رهبری و ولایت پرداختند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و آن را در هیچ شرایطی رها نکردند، خاطرنشان کرد: احیای حق ولایت مهم ترین مشی حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابله مخالفان ولایت بود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که برای درک مقام معنوی و فضایل آن حضرت کافی است به روایات رسول گرامی اسلام در این خصوص مراجعه کنیم، گفت: با تأملی بر سخنان گوهر بار نبی گرامی اسلام متوجه خواهیم شد که حضرت فاطمه(س) از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا(س) درس مهمی برای کشور و آحاد جامعه اسلامی است، افزود: زندگی این بانوی ارزنده اسلام، درس های سیاسی بسیاری برای کشورمان دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به درس های سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که شناخت انحراف نخستین درس سیاسی زندگی این بانوی بزرگ اسلام است، گفت: بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص)، انحراف در امت آن دوران به وجود آمد که حضرت فاطمه(س) با شناخت مناسب از انحراف در جهت مبارزه با آن گام برداشت.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انحراف در امت پس از پیامبر گرامی اسلام تنها در یک کلمه بود، تصریح کرد: گاهی برای بدبخت کردن یک جامعه تنها یک کلمه نیز کافی است و پس از پیامبر گرامی اسلام یک، جامعه آن دوران با دوری از ولایت زمینه انحراف و تباهی خود را فراهم کردند.

امام جمعه نکا ایستادن در برابر انحراف را از جمله درس های زندگی سیاسی حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و بیان داشت: بعضی ها علیرغم شعارهایی که بیان می کنند نمی توانند در برابر انحراف ها بیاستند، اما حضرت فاطمه(س) با آخرین لحظه در برابر انحراف ایستاد و از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اطاعت از ولایت را از جمله مهم ترین درس های زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) برشمرد و بیان داشت: این بانوی نمونه اسلام به حتم شهیده راه ولایت هستند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت لحظه ای درنگ نکرد و آخرین لحظه عمر بابرکت خود پای ولایت ماند، تصریح کرد: ولایت مداری آن بانوی نمونه اسلام باید امروز الگوی جامعه ما به ویژه سیاسیون باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز باید انحراف را به خوبی بشناسیم و در برابر آن بایستیم، خاطرنشان کرد: امروز دفاع و حمایت از ولایت و رهبری یک اصل مهم است که از آن می توان به عنوان بزرگترین درس زندگی سیاسی آن بانوی نمونه اسلام از آن بهره گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha